مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد راه اندازی درگاه ملی مجوز های کسب و کار را دستاورد ماندگار دولت سیزدهم و مورد تاکید رییس جمهور شهید عنوان کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: طی دو سال اخیر 46 هزار فقره مجوز کسب و کار در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان و اصناف مختلف استان صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، محمد دهقان منشادی با تاکید بر تعامل مناسب دستگاههای اقتصادی و قضایی  گفت: با کمک دستگاه قضایی توانستیم درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار را در استان پیاده سازی و اجرایی کنیم.

وی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم کسب و کار در دادگستری استان خبر داد و گفت: جرائم مربوط به کسب و کار در این شعبه رسیدگی می شود.

وی توجه به سرمایه گذاری خارجی را از مقوله های مهم اقتصادی دانست که در تعامل با دستگاه قضایی می تواند رشد و موفقیت هایی را کسب کند.

وی با قدردانی از تعامل سازنده دستگاه قضایی با دستگاه اقتصادی گفت: امیدواری در تعامل بیشتر این دو مجموعه بتوانیم مسایل و مشکلات فراوروی مباحث اقتصادی را حل کنیم و مسیر اقتصادی به سمتی پیش ببریم که موجب ارتقا و تعالی جامعه و رفاه مردم شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این نشست نقش دستگاه قضایی را در برخورد با تخلفات به ویژه تخلفات حوزه های اقتصادی یادآور شد و بر شناسایی گلو گاهای فساد در این حوزه  تاکید کرد و گفت: ورود دستگاه قضا و برخورد با فساد موجب بازدارندگی می شود و به طور مثال در بحث مالیات باید با اشخاصی که درآمد هنگفت و غیرشفاف دارند و می خواهند از پرداخت مالیاتی فرار کنند؛ برخورد شود.

حجت الاسلام  و المسلمین حسین طهماسبی نقش عامل انسانی را در بروز فساد مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با همفکری و تعامل بین مسئولین، وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشیم.

وی توجه به اشتغال تحصیل کردگان دانشگاهی در استان یزد را مهم برشمرد و گفت: طی سالهای گذشته در حوزه اشتغال با گسترش صنعت، شاهد جذب نیروی کار ساده در یزد بودیم؛ در حالیکه با افزایش تعداد تحصیل کردگان دانشگاهی توجه به اشتغال این افراد باید در برنامه ریزی ها لحاظ گردد.

وی ادامه داد: دستگاههای اقتصادی باید با سیاست گذاری صحیح، اشتغال صنایع غیرآلاینده را با محوریت جذب تحصیل کردگان بیکاری دانشگاهی در برنامه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مولدسازی دارایی های مازاد دولت را اقدام خوب دولت سیزدهم برشمرد که اگر در مسیر صحیح قرار گیرد موجب رشد و بالندگی می شود.

در این  نشست مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ارایه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده موضوعات مشترک حوزه  کاری خود با دستگاه قضایی را بیان کردند و خواستار همکاری و تعامل بیشتر با این مجموعه شدند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا